Randomizowane porównanie pobierania próbek z tkanki kosmówkowej i śródbrzusznej ad

Uznaliśmy, że procedura zakończyła się powodzeniem, jeśli próbka kosmówkowo-kosmówkowa została pozyskana podczas jednej sesji pobierania próbek. Jeżeli procedura pobierania próbek przeciwna losowo przydzielonemu została wybrana przez operatora ze względu na zauważone trudności w wykonaniu przydzielonej procedury, zdarzenie to uznano za niepowodzenie losowo przydzielonej procedury. Spośród kobiet, których wskazaniem do pobierania próbek był wiek matki, około 50 procent zgodziło się na szczegółową obserwację i skontaktowano się z nimi telefonicznie trzy do czterech dni po procedurze, aby ustalić, czy wystąpiły jakiekolwiek skutki uboczne lub powikłania. Objawy i powikłania ciąży zostały ponownie ustalone dla każdej z tych kobiet w 16 tygodniu ciąży, kiedy przeprowadzono ultrasonografię i testy alfa-fetoproteiny w surowicy krwi w celu wykrycia uszkodzeń cewy nerwowej. W momencie porodu położnicy ci otrzymali ankietę, w której poszukiwano informacji o występowaniu powikłań późnej ciąży, porodu i porodu. Po porodzie skontaktowaliśmy się również z każdą kobietą, aby poprosić pediatrę o badanie niemowlęcia. Wyniki dotyczące ciąży zostały udokumentowane dla wszystkich z wyjątkiem 20 kobiet (0,5 procent) w całej badanej populacji.
Analiza statystyczna
W analizie pierwotnej kobiety zostały zaklasyfikowane w sposób zamierzony do leczenia, zgodnie z procedurą losowo wyznaczoną, niezależnie od tego, czy faktycznie przeszły tę procedurę. Podstawowymi wynikami badania był odsetek procedur pobierania próbek, które zakończyły się sukcesem, mierzonych uzyskaniem próbki według losowo przydzielonej procedury oraz procentem ciąż normalnych pod względem chromosomów prowadzących do żywych urodzeń. Straty płodów zostały również podklasyfikowane zgodnie z datą ich wystąpienia. Charakterystyka obu grup i odsetek udanych próbek, procent żywych urodzeń oraz odsetek kobiet z innymi komplikacjami porównano w dwóch grupach za pomocą testu chi-kwadrat. Procent komplikacji po 16 tygodniach, w tym komplikacje porodu i porodu, były oparte na ciążach, które przeżyły do 28 tygodni. Średnie masy urodzeniowe i czasy ciąży w momencie porodu porównano z testem sumy rang Wilcoxona z dwiema próbkami.
Wyniki
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka kobiet losowo poddanych pobieraniu próbek przezcza-dowych lub przezskórnych metodą Chohonic-Villus, w których próbowano pobierać próbki. * Charakterystyka obu grup była porównywalna w punkcie wyjściowym (tabela 1). W sumie 3638 (94 procent) kobiet było białych, 2849 (74 procent) miało wykształcenie wyższe lub wyższe, 3542 (91 procent) było niepalącymi w czasie ciąży, 3463 (89 procent) nie pili napojów alkoholowych w czasie ciąży, a 1130 (29 procent) były nieródkami. Podstawowym wskazaniem do zabiegu był wiek matki wynoszący co najmniej 33 lata w przewidywanym czasie porodu. Mediana czasu trwania ciąży, określona za pomocą ultrasonografii w czasie pobierania próbek kosmków, wynosiła 10 tygodni i 6 dni w każdej grupie.
Ogółem 1860 (94%) kobiet przydzielonych do grupy pobierania próbek przezgrzbieniowych i 1879 kobiet (94%) przydzielonych do grupy pobierającej próbki przezklatkowy miało przypisaną procedurę
[przypisy: progesteron cena, who definicja zdrowia, al med ]