Quadrivalent Vaccine przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego w zapobieganiu chorobom anogenitalnym ad 8

Wystąpiło stosunkowo niewiele zdarzeń niepożądanych wśród biorców szczepionek. Podjęto kilka kroków, aby zapewnić, że badanie to zapewni wysoki poziom zaufania do bezpieczeństwa i skuteczności czterowalentnej szczepionki. Zanotowano zróżnicowaną populację młodych kobiet uczestniczących w krajach rozwiniętych i rozwijających się. Dane dotyczące poważnych działań niepożądanych związanych ze szczepionką lub związanych z zabiegiem oraz wyników dotyczących ciąży były zbierane przez cały okres obserwacji. Ponieważ związane z HPV zmiany pochwy i sromu mogą mieć niejednoznaczny obraz kliniczny, zastosowano intensywny harmonogram odwiedzin z agresywnymi schematami kontroli narządów płciowych, biopsję podejrzanych zmian i badań cytologicznych oraz kolposkopię z biopsją w celu zapewnienia wysokiej wrażliwości na zmiany związane z HPV . Wysoka dokładność diagnostyczna do określenia punktów końcowych została dostarczona przez grupę ekspertów patologów, którzy nie byli świadomi wykonywania zabiegów. Szacunki skuteczności szczepionki były wysokie, niezależnie od tego, czy diagnozy zostały wykonane przez zespół chorobowy czy przez centralne laboratorium, wskazując na solidne pomiary skuteczności.
Kiedy ocenialiśmy skuteczność czterowalentnej szczepionki przeciwko chorobie związanej z typami HPV objętymi szczepionką w populacji, która ma zamiar leczyć (w porównaniu z nieograniczoną podatną populacją), wszystkie dodatkowe przypadki wykryte w grupie szczepionkowej wystąpiły u osobników, którzy zostali zakażeni. z HPV typu szczepionkowego przed szczepieniem. Spośród wszystkich randomizowanych osób z punktem końcowym w ciągu pierwszego roku obserwacji, zarówno grupa szczepionkowa (57 [97%] przypadków choroby u 59 osób), jak i grupa placebo (59 [81%] przypadków choroby w 73 osoby) wykazywały objawy zakażenia lub choroby, które były powszechne przy włączaniu do badania. W drugim roku obserwacji częstość występowania choroby związanej z HPV typu szczepionkowego w grupie placebo nadal wzrastała, podczas gdy w grupie szczepionek częstość występowania wydawała się osiągać plateau, ponieważ przypadki choroby z powodu powszechnej infekcji nie wystąpiły. dłużej wykrywane i wydaje się, że szczepionka zmniejsza częstość nowych zakażeń i związanych z nimi chorób.
Zaobserwowano także spadek (nieskorygowany pod względem liczności) w ogólnych wskaźnikach choroby odbytu, niezależnie od przyczynowego typu HPV. Rozwój raka sromu, choć rzadki, u jednego pacjenta w grupie szczepień podkreśla znaczenie kontynuacji badań przesiewowych. Ponieważ kobiety zaszczepione nadal są narażone na choroby szyjki macicy i narządów płciowych wynikające z infekcji HPV typu szczepionkowego, które mogą być obecne w czasie szczepienia i od nowo nabytych zakażeń typami HPV, które nie są celowane przez czterowalentną szczepionkę przeciwko HPV, kobiety takie powinny kontynuować leczenie. poddawać się regularnym badaniom przesiewowym w kierunku raka szyjki macicy i badania narządów płciowych, zgodnie ze wskazaniami klinicznymi.
Ograniczeniem naszych badań jest brak długoterminowych działań następczych. Nie jest znany czas działania czterowalentnej szczepionki przeciw HPV i to, czy są to dopalacze. Podobnie, jak dotąd nie zidentyfikowano minimalnych ochronnych mian przeciwciał anty-HPV. Badanie fazy II szczepionki czterowalentnej wykazało, że po 5 latach szczepionka jest wysoce skuteczna przeciwko infekcji i chorobie związanej z HPV typu szczepionkowego i że poziomy przeciwciał przeciw HPV wywołane przez szczepionkę utrzymują się na poziomie lub powyżej poziomów obserwowanych w przypadku naturalnego zakażenia. 28,29 Po 5 latach w tym badaniu fazy 2, prowokacja antygenem skutkowała silnymi odpowiedziami anamnestycznymi, z ostrymi wzrostami miana przeciwciał, wskazując na obecność silnej, długowiecznej pamięci immunologicznej. 29 Badanie FUTURE I miało ograniczoną moc do definitywnego zaadresować poszczególne elementy złożonych punktów końcowych badania; jednak spójność wyników dla wszystkich składników i wyniki badania FUTURE II 25 są zachęcające.
Podobnie jak w innych próbach szczepionek profilaktycznych, 30 nasza pierwotna analiza skupiała się na kobietach, które na początku nie były zakażone HPV typu szczepionkowego. W warunkach, które mogą odzwierciedlać odchylenia w odstępach czasu między dawkami szczepionek, takie jak w nieograniczonej podatnej populacji, skuteczność przeciw tym typom wirusa HPV pozostawała wysoka – 95% dla zewnętrznych anogenitalnych lub pochwowych zmian patologicznych i 98% dla zmian szyjki macicy. Dane te sugerują również, że istnieje pewna elastyczność w czasie podawania szczepionki. Dorastający mężczyźni i kobiety montują wyższe odpowiedzi przeciwciał na czterowalentną szczepionkę31 niż młode dorosłe kobiety, ale to, czy czworoboczna szczepionka przeciw HPV zapobiegnie zakażeniu narządów płciowych i zmianom u mężczyzn nie jest znana.
Nasze dane wskazują na skuteczność profilaktycznej czterowalentnej szczepionki przeciw HPV przeciwko zmianom wywołanym przez wszystkie docelowe typy HPV. Nastąpiło również zmniejszenie ogólnej częstości występowania zmian anogenitalnych w grupie szczepionkowej. Powszechne szczepienia młodych kobiet i nastolatków powinny zmniejszać częstość występowania szyjki macicy i zewnętrznych chorób odbytu związanych z HPV-6, HPV-11, HPV-16 i HPV-18. Konieczne są dalsze badania w celu oceny wpływu programów szczepień na dużą skalę na całkowite obciążenie chorobą HPV.
[przypisy: taninal, who definicja zdrowia, olx darłowo ]