Przewlekly kaszel

Jesteśmy zaskoczeni, że Smith i Woodcock (wydanie z 20 października) nie wspominają o krztuścach w artykule z Clinical Practice na temat przewlekłego kaszlu. Wielu klinicystów nie zdaje sobie sprawy, że u osób dorosłych może wystąpić krztusiec2; jest on jednak odpowiedzialny za 13 do 32% schorzeń związanych z przedłużającym się kaszlem (tj. kaszel trwający od do 3 tygodni podczas prezentacji). Przytłaczająca większość pacjentów z krztuścem ma kaszel, który utrzymuje się dłużej niż 3 tygodnie, a wiele osób ma kaszel, który utrzymuje się dłużej niż 8 tygodni; średni czas trwania kaszlu wynosi około 3 miesiące.4 Klasyczne objawy krztuśca (tj. wdechowe okrzyki, napadowy kaszel, wymioty poowrzodzenia i omdlenia) mogą lub mogą wystąpić u pacjenta z kokluszem; mogą również wystąpić u niektórych pacjentów z kaszlem, który nie jest spowodowany kokluszem. Tak więc objawy te mają ograniczoną przydatność w diagnozowaniu u dorosłych; pr zedłużony kaszel jest często dominującym objawem krztuśca.5 U dorosłych mogą wystąpić powikłania związane z zakażeniem krztuścem (np. Zapalenie płuc), powikłania związane z ciężkim kaszlem (np. Przepuklina lub naprężenie lędźwiowe) lub oba. Co więcej, nastolatki i dorośli z kokluszem są źródłem infekcji u niemowląt i dzieci, u których prawdopodobieństwo poważnej choroby jest największe, a rzadziej istnieje ryzyko śmierci. Z tych powodów zachęcamy klinicystów do zachowania czujności na krztusiec u dorosłych pacjentów z przewlekłym kaszlem Paul B. Cornia, MD University of Washington School of Medicine, Seattle, WA Benjamin A. Lipsky, MD University of Oxford, Oxford, Wielka Brytania Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 6 Referencje1. Smith JA, Woodcock A. Przewlekły kaszel. N Engl J Med 2016; 375: 1544-1551 Full Text Web of Science Medline 2. Dworkin MS. Dorośli są krztusi, a le słuchają interniści? Ann Intern Med 2005; 142: 832-835 Crossref Web of Science Medline 3. von König CH, Halperin S, Riffelmann M, Guiso N. Krztusiec dorosłych i niemowląt. Lancet Infect Dis 2002; 2: 744-750 Crossref Web of Science Medline 4. De Serres G, Shadmani R, Duval B, i in. Zachorowalność na krztusiec u młodzieży i dorosłych. J Infect Dis 2000; 182: 174-179 Crossref Web of Science Medline 5. Cornia PB, Hersh AL, Lipsky BA, Newman TB, Gonzales R. Czy ten kaszel u nastolatka lub dorosłego pacjenta wywołuje koklusz? JAMA 2010; 304: 890-896 Crossref Web of Science Medline 6. Cornia PB, Lipsky BA, Saint S, Gonzales R. Nic nie kaszleć. N Engl J Med 2007; 357: 1432-1437 Full Text Web of Science Medline W artykule Smitha i Woodcocka zalecane interwencje pacjenta z przewlekłym kaszlem oparte były na założeniu, że próby leczenia nieżytu nosa (tj. Glukokortykoidów nosa) nie były skuteczne. Czy nie jest prawdą, że powszechną pułapką jest oczekiwan ie, że glikokortykosteroidy donosowe są odpowiednie i czy nie jest korzystne leczenie donosowym bromkiem ipratropium lub niespecyficznym H1 środkiem przeciwhistaminowym i lekiem zmniejszającym przekrwienie, zanim ta droga zostanie porzucona? W ten sam sposób niefarmakologiczne porady i manewry (np. Zalecanie małych posiłków i podnoszenie głowy łóżka) są ważnymi komponentami leczenia kaszlu z powodu przypuszczalnego refluksu, a te podejścia są komplementarne w stosunku do zastosowania inhibitora pompy protonowej.1 Jednak strategie te nie zostały podkreślone w artykule. Paul Zolty, MD Piedmont Healthcare, Atlanta, GA Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Irwin RS, Madison JM. Rozpoznanie i leczenie kaszlu. N Engl J Med 2000; 343: 1715-1721 Full Text Web of Science Medline Odpowiedź Autorzy odpowiadają: W odpowiedzi na Cornię i Lipsky: kaszel u pacjentów, u których rozpoznano infekcję krztuśco wą, często trwa kilka miesięcy i jest ciężki i kłopotliwy. Niemniej jednak brak danych dotyczących rozpowszechnienia zakażenia krztuścem u dorosłych pacjentów z przewlekłym kaszlem o nieznanej przyczynie i trwającym ponad 8 tygodni. Badania cytowane przez Cornię i Lipsky, które wykazują wysoką częstość występowania zakażeń krztuścem u pacjentów z kaszlem o nieznanej przyczynie, sugerują, że krztusiec ma największe znaczenie u osób, które cierpią na kaszel trwający krócej (zazwyczaj 2 do 4 tygodni). W odniesieniu do komentarza Zolty odnośnie charakteru specyficznych prób leczenia przewlekłego kaszlu: leczenie pacjentów z chorobą nosa powinno być dostosowane do specyficznego stanu otolaryngologicznego. Brak danych z randomizowanych, kontrolowanych badań dotyczących swoistych terapii choroby nosa u pacjentów z przewlekłym kaszlem, a jedynie niekontrolowane dane obserwacyjne potwierdzają skuteczność bromku ipratropium, niespecyficznych lekà ³w przeciwhistaminow [przypisy: leczenie kanałowe, gastrolog rzeszów, stomatolog pruszków ]