Ostre zapalenie trzustki

Chcielibyśmy podkreślić związek między ostrym zapaleniem trzustki a rakiem trzustki, którego nie uwzględniono w przeglądzie ostrego zapalenia trzustki przez Forsmark et al. (Wydanie 17 listopada) .1 W rzadkich przypadkach ostre zapalenie trzustki może być pierwszą prezentacją u pacjentów z rakiem trzustki.23 Niedawno odkryliśmy, że ryzyko zachorowania na raka trzustki wynosi 0,4% podczas mediany obserwacji po 55 miesiącach od pierwszego epizod ostrego zapalenia trzustki. Mediana czasu pomiędzy pierwszym epizodem ostrego zapalenia trzustki a wykryciem raka trzustki u pacjentów bez przewlekłego zapalenia trzustki wynosiła 12 miesięcy. Po pierwszym epizodzie ostrego zapalenia trzustki bez wyraźnej przyczyny, lekarze powinni być świadomi możliwości wystąpienia raka trzustki jako choroby podstawowej, a pacjenci powinni przejść badania ultrasonograficzne endoskopowe i tomografię komputerową. Anton P. Rijkers, MD Casper H. van Eijck, MD, Ph.D. Ce ntrum Medyczne Uniwersytetu Erasmus, Rotterdam, Holandia Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 3 Referencje1. Forsmark CE, Swaroop Vege S, Wilcox CM. Ostre zapalenie trzustki. N Engl J Med 2016; 375: 1972-1981 Full Text Web of Science Medline 2. Chung SD, Chen KY, Xirasagar S, Tsai MC, Lin HC. Ponad 9-krotnie zwiększone ryzyko raka trzustki wśród pacjentów z ostrym zapaleniem trzustki w populacji chińskiej. Trzustka 2012; 41: 142-146 Crossref Web of Science Medline 3. Lankisch PG, Breuer N, Bruns A, Weber-Dany B, Lowenfels AB, Maisonneuve P. Naturalna historia ostrego zapalenia trzustki: długotrwałe badanie populacyjne. Am J Gastroenterol 2009; 104: 2797-2805 Crossref Web of Science Medline Forsmark i in. przedstawić doskonałą recenzję ostrego zapalenia trzustki. Odnoszą się one jednak do systemów oceny klinicznej jako złożonych i kłopotliwych, a nie rutynowo stosowanych. Mocne strony Nieszkodliwego ostrego z apalenia trzustki (HAPS) to jego prostota i wysoka pozytywna wartość predykcyjna.1 Wskaźnik przyłóżkowy dla ciężkości ostrego zapalenia trzustki (BISAP ) 2 zostało zwalidowane3 i działa na równi z bardziej złożonymi systemami, takimi jak ostra fizjologia i chroniczna ocena zdrowia II (APACHE II) i kryteria Ransona.4 Obie oceny można określić przy minimalnych nakładach w ciągu pierwszej godziny prezentacji. Autorzy słusznie wskazują, że nie ma substytutu dla oceny przez doświadczonego klinicystę, ale takie doświadczenie nie jest jednolicie dostępne, a ostre zapalenie trzustki jest powszechnie napotykane po raz pierwszy przez niedoświadczonych klinicystów lub praktykantów, którzy nie są zaznajomieni z radzeniem sobie z powikłaniami ciężkiej choroby. Zbyt często zdarza się, że w praktyce klinicznej spotykamy pacjentów, którzy nie mają resuscytacji z ostrym zapaleniem trzustki. Tak więc przydatność przyjaznych dla użytkownika systemów oceny , takich jak HAPS i BISAP, z ich zdecydowanie wysokimi odsetkami fałszywie dodatnich, polega na szybkiej identyfikacji potencjalnie ciężkiego ostrego zapalenia trzustki i informowaniu o odpowiedniej segregacji lub konsultacji z doświadczonymi klinicystami. James D. Haddad, MD Naval Hospital Jacksonville, Jacksonville, Floryda Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Poglądy wyrażone w niniejszym liście są poglądami autora i niekoniecznie odzwierciedlają oficjalną politykę lub stanowisko Departamentu Marynarki Wojennej, Departamentu Obrony lub rządu Stanów Zjednoczonych. 4 Referencje1. Oskarsson V, Mehrabi M, Orsini N i in. Walidacja nieszkodliwego ostrego zapalenia trzustki Wynik w przewidywaniu nie ostrych przebiegów ostrego zapalenia trzustki. Pancreatology 2011; 11: 464-468 Crossref Web of Science Medline 2. Wu BU, Johannes RS, Sun X, Tabak Y, Conwell DL, Banks PA. Wczesne przewidywanie śmiertelności w ostrym zap aleniu trzustki: duże badanie populacyjne. Gut 2008; 57: 1698-1703 Crossref Web of Science Medline 3. Singh VK, Wu BU, Bollen TL, i in. Ocena prospektywna wskaźnika przyłóżkowego dla oceny ciężkości ostrego zapalenia trzustki w ocenie śmiertelności i pośrednich wskaźników nasilenia ostrego zapalenia trzustki. Am J Gastroenterol 2009; 104: 966-971 Crossref Web of Science Medline 4. Papachristou GI, Muddana V, Yadav D, i in. Porównanie wyników BISAP, Ransona, APACHE-II i CTSI w przewidywaniu niewydolności narządów, powikłań i śmiertelności w ostrym zapaleniu trzustki. Am J Gastroenterol 2010; 105: 435-441 Crossref Web of Science Medline Oświadczenie Forsmark i in. że dane nie potwierdzają roli mimetyków peptydu glukagonopodobnego w wywoływaniu zapalenia trzustki nie są poparte doniesieniami, które być może są sprzeczne z ich stwierdzeniem. Administracja Żywności i Leków (FDA) wymaga ostrzeżeń na etykietach dotyczącyc [więcej w: alergolog, Stetoskopy dla lekarzy, klinika stomatologiczna warszawa ]

[hasła pokrewne: co robi lekarz medycyny pracy, stomatolog warszawa centrum, kardiolog na nfz wrocław ]