Ocena w edukacji medycznej

Jestem zawiedziony, że recenzja oceny Epsteina w edukacji medycznej (wydanie 25 stycznia) nie zawiera krótkiego przypadku, który jest znakomitym instrumentem stosowanym w wielu placówkach edukacyjnych.2 W krótkim przypadku student jest proszony o wykonanie nadzorowanego skoncentrowane badanie fizyczne (np. tylko jamy brzusznej) prawdziwego pacjenta, z niewielką wiedzą na temat historii pacjenta, a następnie oceniane na podstawie techniki badania i zdolności do wywoływania fizycznych znaków i prawidłowej interpretacji tych wyników. W celu poprawy ważności i niezawodności stosuje się kilka przypadków.
Dzięki temu, że badanie fizykalne jest integralną częścią oceny kandydatów, krótki przypadek stanowi narzędzie ograniczające spadek umiejętności w zakresie badania fizykalnego.3 Ponadto krótki przypadek w sposób unikalny przygotowuje stażystę do przeprowadzenia dokładnej oceny i umieszczenia fizycznych ustaleń w kontekście. Umiejętności te są szczególnie cenne w obecnej dobie ograniczeń w służbie pracy i zwiększenia pracy zmianowej, 4 ponieważ urzędnik domowy może zostać wezwany do oceny pacjenta, którego prawie nie zna.
Kapil Parakh, MD, MPH
Johns Hopkins University School of Medicine, Baltimore, MD 21224
[email protected] edu
4 Referencje1. Epstein RM. Ocena w edukacji medycznej. N Engl J Med 2007; 356: 387-396
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Fowell SL, Maudsley G, Maguire P, Leinster SJ, Bligh J. Ocena studenta w ramach licencjackich studiów medycznych w Wielkiej Brytanii, 1998 r. Med Educ 2000; 34: Suppl 1: 1-49
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Jauhar S. Upadek fizycznego egzaminu. N Engl J Med 2006; 354: 548-551
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Fletcher KE, Underwood W III, Davis SQ, Mangrulkar RS, McMahon LF Jr, Saint S. Wpływ redukcji godzin pracy na życie mieszkańców: przegląd systematyczny. JAMA 2005; 294: 1088-1100
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
W swoim przeglądzie metod oceny Epstein nie ma możliwości omówienia znaczenia dostarczania stażystom konstruktywnych informacji zwrotnych. Ta porażka została boleśnie zilustrowana filmem, który towarzyszy artykułowi. Film pokazuje dwóch uczniów osobno badających znormalizowanego pacjenta. Uczniowie są następnie konfrontowani z (długimi listami) ich wad i błędów. Jeśli ocena nie dostarcza jasnych, pozytywnych informacji zwrotnych i zapewnienia, i nie koncentruje się na konkretnych punktach do poprawy, uczniowie mogą nie uczyć się na swoich błędach, tracić motywację do angażowania się w ocenę w przyszłości i rozwijać nieproporcjonalny strach przed porażką w ich kontakt z prawdziwymi pacjentami.1 Ponadto, choć w kolejnych badaniach studenci mogą wykazywać poprawę w obszarach, w których poprzednio otrzymywali negatywną ocenę, mogą zawodzić w obszarach, w których wykonywali się wcześniej, ale bez pozytywnej reakcji.
Celem oceny jest poprawa umiejętności klinicznych stażystów i stworzenie kompetentnych lekarzy, którzy mogą zapewnić opiekę o wysokiej jakości. Wymaga to formatywnej informacji zwrotnej, która zachęca do autorefleksji, aktywnie wzmacnia dobre umiejętności medyczne i zapewnia konkretne strategie poprawy wydajności
Bastiaan E de Galan, MD, Ph.D.
Petra J. van Gurp, MD
Paul M. Stuyt, MD, Ph.D.
Radboud University Nijmegen Medical Center, 6500 HB Nijmegen, Holandia
b. [e-mail chroniony] umcn.nl
2 Referencje1. Kilminster S, Jolly B, van der Vleuten CPM. Ramy skutecznego szkolenia dla przełożonych. Med Teach 2002; 24: 385-389
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Brukner H, Altkorn DL, Cook S, i in. Dostarczanie skutecznych informacji zwrotnych dla studentów medycyny: warsztaty dla pracowników wydziału i domu. Med Teach 1999; 21: 161-165
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Jak zauważa Klass w artykule redakcyjnym1 towarzyszącym recenzjom Epsteina, obecne systemy oceny nie działają w sposób akceptowalny dla oceny lekarzy w praktyce. Musimy odejść od godzin ciągłego kształcenia medycznego lub uczestnictwa w spotkaniach lub sympozjach i pozwolić członkom praktyki na zaprojektowanie własnego kształcenia ustawicznego w oparciu o określone cechy praktyki. Wszyscy członkowie danej praktyki, a nie indywidualni lekarze, powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności za postępy w populacji praktykujących. Gdy elektroniczne karty medyczne są powszechnie dostępne, oceny praktyk mogą być opracowywane, oceniane i dostosowywane corocznie na podstawie danych demograficznych dotyczących praktyki (np. Liczba pacjentów w praktyce zgodnie z diagnozą i stanem zdrowia) .2 Musimy również przenieść z dala od działań ściśle ukierunkowanych na proces, z naciskiem na wyniki pacjentów. Na przykład, zestaw danych i informacji dla pracodawcy ds. Zdrowia (HEDIS) analizuje dane dotyczące odsetka kwalifikujących się pacjentów, którzy zostali zaszczepieni, ale system zawiera obecnie informacje tylko o oddanych ujęciach, a nie o wypełnionych planach szczepień. Podobnie można analizować odsetek wizyt na nadciśnienie, ale indywidualne wyniki (np. Kontrola ciśnienia krwi) nie mogą. Ten system oceny zostałby znacznie wzmocniony dzięki lepszemu szkoleniu w zakresie epidemiologii dla wszystkich lekarzy.
Christopher M. Buttery, MB, BS, MPH
Virginia Commonwealth University, Richmond, VA 23298
[email protected] edu
2 Referencje1. Klass D. Ocena lekarzy w miejscu pracy – postęp i wyzwania. N Engl J Med 2007; 356: 414-415
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Maślany CMG. Badanie kliniczne w praktyce ogólnej: zastosowanie uproszczonego systemu rejestracji danych. South Med J 1963; 56: 650-653
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Chociaż Klass stwierdza, że mało uwagi poświęcono ocenie lekarzy, którzy już są w praktyce , 24 członków komisji American Board of Medical Specialties, w tym American Board of Internal Medicine (ABIM), oferuje utrzymanie certyfikacji – a proces oceny kompetencji lekarza, który promuje uczenie się przez całe życie i opiekę o wysokiej jakości. Najnowsze artykuły w Journal 1-3 opisują znaczenie i wartość programu.
Poprzez certyfikację i utrzymanie certyfikacji, ABIM ocenia kompetencje lekarza przez cały okres praktyki. Bezpieczne badanie ABIM sprawdza wiedzę medyczną i ocenia kliniczne uzasadnienie i ocenę wymaganą od doskonałego internisty Nasze moduły samooceny umożliwiają lekarzom zbadanie ich wiedzy klinicznej i wyników w praktyce oraz wykorzystanie tych danych do poprawy opieki nad pacjentem.
Utrzymanie certyfikacji jest rygorystycznym mechanizmem oceny lekarzy w praktyce. Jest odpowiedzią na ważną potrzebę, którą identyfikuje Klass. Niestety uczestnictwo nie jest powszechne. Być może jest to kwestia, której zbyt mało uwagi poświęcono .
Christine
[hasła pokrewne: rezonans magnetyczny z kontrastem cena, polskie towarzystwo ginekologiczne rekomendacje, nerw twarzowy ]