Medicare Potencjalne płatności i kształtowanie amerykańskiej opieki zdrowotnej

W Medicare Prospective Payment i kształtowaniu amerykańskiej opieki zdrowotnej Rick Mayes i Robert Berenson kroniki opracowali 30-letnią odyseję Medicare w zakresie transformacji, ponieważ przeniosła się ona z opartego na kosztach zwrotu kosztów instytucji i płatności opartych na opłatach do lekarzy (przyjętych z sektora prywatnego). przyszłe systemy płatności mające na celu zachęcanie do bardziej efektywnego wykorzystania zasobów. Niezależnie od tego, czy omawiano poprawki do zabezpieczenia społecznego z 1972 roku, czy też Ustawę o zrównoważonym budżecie z 1997 roku, Mayes i Berenson zabawiają czytelników anonimowymi anegdotami na temat ideologicznych i praktycznych bitew rządowych decydentów walczących z potężnymi lobbystami dostawców. Ponieważ wzrost wydatków na per capita w ramach Medicare był o 1% niższy niż wydatków prywatnych w okresie od 1970 do 2002 r., Autorzy wnioskują, że przyszłe systemy płatności Medicare stanowią ważny sukces rządowy, pomimo silnej opozycji ideologicznej ze strony entuzjastów rynku prywatnego. Skoncentrowanie się decydentów na projektowaniu systemów płatności, tak dobrze udokumentowane w tej książce, niestety odwróciło uwagę od zapewnienia najlepszych systemów opieki dla beneficjentów. Piętnaście oddzielnych systemów płatności tworzy silosy dostawców, które nie mają dobrze dobranych bodźców, aby zapewnić najlepszą możliwą opiekę beneficjentom. W każdym silosie dostawcy odgrywają neutralną pod względem budżetowym grę o sumie zerowej, w której zyski uzyskane przez wpływowe podmioty polityczne (np. Przekwalifikowania płac obszarowych, pośrednia edukacja medyczna i nieproporcjonalne płatności za udział, selektywne podwyżki opłat lekarskich) są kompensowane przez straty dla wszystkich jeszcze w tym silosie. Żadna strona nie jest odpowiedzialna za to, jak dobrze funkcjonuje system jako całość. Nikt nie płaci za koordynację opieki nad silosami, niezależnie od tego, czy przekazywanie od dostawców opieki ostrej do dostawców opieki pośmiertnej, czy komunikacja między specjalistami dbającymi o pacjentów z wieloma współistniejącymi schorzeniami. Ponadto, częściowo ze względu na ideologiczną walkę o to, czy Medicare powinno być publiczne, czy prywatne, zapisy roszczeń dokumentujące wykorzystanie zasobów w jednym silosie (np. Leki na receptę) nie mogą być łatwo połączone z roszczeniami z innych silosów, komplikując wysiłki rządu w celu ustalenia przejrzystości lub odpowiedzialność za epizod choroby beneficjenta.
Obecnie stoimy w obliczu, tak jak w latach 70., programu Medicare, który jest niezrównoważony finansowo, z nakazanym przez Kongres mandatem 45% aktywacji (limit na finansowanie Medicare z ogólnych wpływów podatkowych), który prawdopodobnie będzie wymagał prezydenckiej propozycji i debaty kongresowej jako na początku 2008 r., aby przemyśleć ponownie finansowanie Medicare, projekt świadczeń i płatności dla dostawców. Wzrost kosztów opieki zdrowotnej przekroczył wzrost gospodarczy o blisko 2% rocznie od momentu powstania. Deficyt budżetu federalnego i niefinansowane obietnice przyszłych korzyści z programów Social Security, Medicare i Medicaid spowodowały powstanie długu publicznego przekraczającego 90% amerykańskiej wartości netto gospodarstw domowych. Autorzy wnioskują, że systemy płatności Medicare stworzyły stabilną bazę finansową dla dostawców krajowych, ale nie spowodowały trwałego finansowania Medicare.
Medicare musi stworzyć stabilny, wysokiej jakości system opieki, który koncentruje się na zmieniających się potrzebach starszych beneficjentów, w granicach stabilnych finansowo. Ewolucja systemów płatności Medicare zajęła 35 lat i utworzyła armię okopanych dostawców, których polityczna zręczność w ochronie ich interesów jest dobrze udokumentowana w tej książce. Mam nadzieję, że za pięć lat aktualizacja skupi się na tym, w jaki sposób decydenci poprawili wartość Medicare dla beneficjentów i podatników – nie tylko dla usługodawców.
Nancy M. Kane, DBA
Harvard School of Public Health, Boston, MA 02115

[podobne: rumia derdowskiego przychodnia, dobry endokrynolog kielce, patentex oval ]