Leczenie łagodnej, długotrwałej astmy czesc 4

Wolałaby mniej terapii i mniej długoterminowych efektów ubocznych. Przed publikacją artykułów, które pojawiają się w tym wydaniu czasopisma, przypuszczałbym, że z powodu braku kilku wcześniejszych zaostrzeń w przypadku braku terapii kontrolnej byłoby bezpiecznie zmniejszyć dawki jej leków. Co więcej, artykuły dostarczają dowodów, że niezależnie od historii klinicznej, obecny poziom kontroli astmy u pacjenta stawia ją przy minimalnym ryzyku poważnych objawów astmy przy którymkolwiek z trzech wyborów terapeutycznych. Niemniej jednak, może zauważyć nieznaczne różnice w kontroli objawów wśród trzech schematów leczenia. Jest jednak gotowa tolerować pewien wzrost objawów, jeśli wystąpią. Jest również zaniepokojona efektami ubocznymi. Chociaż efekty długotrwałych kortykosteroidów wziewnych są niewielkie, jeśli pacjent otrzymuje obecną dawkę przez 25 lat, ryzyko złamania może być podwojone.8 Te dwie terapie obejmujące kortykosteroidy i beta-agoniści zmniejszyłyby dawkę wziewnych kortykosteroidów o dwie osoby. w porównaniu z obecną terapią, ale związek pomiędzy utratą masy kostnej a dawką wziewnych kortykosteroidów jest bardzo zróżnicowany u pacjentów.8
Pacjent może wydawać się kandydatem tylko na potrzeby kontrolnej terapii 4, ale jej objawy wraz z ćwiczeniami spowodowały, że zaczęła ona poszukiwać terapii 5 lat temu. W związku z tym jest mało prawdopodobne, że będzie zadowolona z żadnej terapii. Modyfikatory leukotrienów rozwiązują ten problem. Zmniejszają one stopień skurczu oskrzeli wywołanego wysiłkiem fizycznym bez tachyfilaksji9 lub obawy związane ze stosowaniem długodziałających beta-agonistów w monoterapii. 10 Jeśli jej objawy są nie do zniesienia lub obejmują częste zaostrzenia (obie są bardzo mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę jej historię), dwa sposoby leczenia można rozważyć stosowanie kortykosteroidów i beta-agonistów. Jednak regularne stosowanie modyfikatora leukotrienowego uwzględnia obawy pacjenta dotyczące działań niepożądanych leków. Powinien także zmniejszyć najbardziej uciążliwy objaw: skurcz oskrzeli wywołany wysiłkiem fizycznym. Właśnie to zamówił pacjent; lekarz postąpiłby słusznie, by posłuchać jej wezwania.
Dr Israel podaje, że jest konsultantem w Asthmatx, Critical Therapeutics, Genentech, Merck, Protein Design Labs, Schering-Plough i Teva Specialty Pharmaceuticals; otrzymywanie opłat za wykłady od Genentech i Merck; i otrzymywanie wsparcia od Boehringer Ingelheim, Centocor i Merck. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Z Oddziału Płuc i Opieki Krytycznej, Brigham and Women s Hospital, Boston.

Opcja leczenia 2
Kortykosteroid raz na dobę plus długodziałający .2-Agonista w pojedynczym inhalatorze
George T. O Connor, MD
W świetle artykułu Amerykańskich Ośrodków Badań Klinicznych Astmy w Amerykańskim Towarzystwie Płuc w tym numerze Dziennika, zamieniłbym pacjenta na jednorazowe stosowanie inhalatora złożonego zawierającego niskodawkowy kortykosteroid i długo działające .2- agonista. Chociaż nie zostało ono zatwierdzone przez FDA do podawania raz na dobę, to leczenie wydaje się zapewniać lepszą kontrolę astmy niż doustny montelukast podawany raz dziennie i większą wygodę niż stosowanie wziewnego kortykosteroidu podawanego dwa razy na dobę.
Badanie wykazało, że stosowanie raz na dobę inhalatora złożonego prowadziło do kontroli astmy równoważnej tej z użycia kortykosteroidu wziewnego podawanego dwa razy dziennie w niskiej dawce i przewyższa działanie doustnego montelukastu
[patrz też: dobry endokrynolog kielce, olx leżajsk, lek do inhalacji dla dzieci ]