Czwartorzędowa szczepionka przeciwko wirusowi brodawczaka ludzkiego zapobiegająca urazom szyjki macicy ad 5

Skuteczność szczepionki przeciwko gruczolakowej neoplazji śródnabłonkowej stopnia 2 lub 3 lub gruczolakoraka in situ związanego z HPV-16 lub HPV-18 lub dowolnym typem wirusa HPV. W tym trwającym badaniu, badani byli obserwowani przez średnio 3 lata po podaniu pierwszej dawki szczepionki lub placebo. W populacyjnej podatnej populacji, która obejmowała 10 565 z 12.167 kobiet poddanych randomizacji (87%), szczepionka zapobiegła 98% zmian szyjki macicy związanych z HPV-16/18 (Tabela 3). W tej populacji kobieta w grupie szczepionkowej i 42 kobiety w grupie placebo otrzymały diagnozę śródnabłonkowej neoplazji szyjki stopnia 2 lub 3 lub gruczolakoraka szyjki macicy in situ związanej z HPV-16, HPV-18 lub obu. Pojedynczy osobnik, którego choroba została zliczona jako przypadek (zdefiniowany jako rozpoznanie konsensusowe) w śródnabłonkowej neoplazji szyjnej 3 stopnia dodatniej pod względem HPV-16 w grupie szczepionkowej był dodatni dla HPV-52 na początku badania, jak również w pięciu próbkach histologicznych pobranych w czas diagnozy i leczenia. DNA HPV-16 wykryto w jednej próbce histologicznej, ale w żadnym innym punkcie czasowym. Łącznie 11 508 z 12.167 kobiet, które poddano randomizacji (95%) włączono do analizy nieograniczonej podatnej populacji. Skuteczność szczepionki utrzymywała się na wysokim poziomie 95% (Tabela 3). Śródszpitalna neoplazja szyjki macicy stopnia 2 lub 3 lub gruczolakorak in situ wystąpił u 3 osób w grupie otrzymującej szczepionkę oraz u 62 osób w grupie placebo. Warto zauważyć, że ponad 99% osób w tej populacji ostatecznie otrzymało pełny schemat trzech dawek.
Ryc. 1. Ryc. 1. Czas do rozwoju zaawansowanej choroby szyjki macicy związanej z HPV-16, HPV-18 lub dowolnym typem wirusa HPV (populacja, która chce leczyć). Liczby obejmują wszystkich osobników, którzy przeszli randomizację, w tym tych, którzy mieli przewlekłą chorobę szyjki macicy, zakażenie HPV-16 lub HPV-18 lub zakażenie innymi typami HPV wysokiego ryzyka przed szczepieniem. Panel A przedstawia skumulowaną częstość występowania śródnabłonkowej neoplazji szyjki stopnia 2 lub 3 lub gruczolakoraka in situ związanej z HPV-16 lub HPV-18 (złożony pierwotny punkt końcowy). Panel B pokazuje skumulowaną częstość występowania śródnabłonkowej neoplazji szyjki stopnia 2 lub 3 lub gruczolakoraka in situ związanego z dowolnym typem HPV. W populacji, która miała zamiar leczyć, 5951 w grupie otrzymującej szczepionkę i 5977 w grupie placebo otrzymało co najmniej jedną dawkę szczepionki i odbyło co najmniej jedną wizytę kontrolną po pierwszej dawce. Wykres kończy się po 36 miesiącach, ponieważ tylko niewielka liczba pacjentów była zagrożona po 36 miesiącach. I słupki reprezentują 95% przedziały ufności.
W celu wstępnej oceny wpływu czterowalentnej szczepionki na zaawansowaną chorobę szyjki macicy związaną z HPV-16 lub HPV-18 w populacji, która obejmowała kobiety z i bez przeważającej wewnątrznabłonkowej neoplazji szyjki macicy oraz infekcję wywołaną przez szczepionkowe i nieszczepione typy HPV na początku badania , przeprowadziliśmy analizę zamiaru leczenia wszystkich kobiet, które przeszły randomizację (ryc. 1A i tabela 3). Skuteczność szczepionki wynosiła 44%, przy czym u 83 osób w grupie otrzymującej szczepionkę wystąpiły wysokie nasilenie choroby szyjki macicy związane z HPV-16 lub HPV-18 i 148 w grupie placebo. Większość przypadków (zdefiniowanych jako diagnozy konsensusu), które zostały dodane do pierwszej analizy zamiaru leczenia (98%), w porównaniu z tymi w nieograniczonej, podatnej populacji, to choroba szyjki macicy wysokiego stopnia spowodowana HPV-16 lub HPV -18 infekcja, która była obecna przed pierwszym zastrzykiem
[hasła pokrewne: who definicja zdrowia, al med, patentex oval ]