10-letnie wyniki w miejscowym raku prostaty

width=999

Analiza pierwszorzędowego przeżycia w teście Prostate Testing for Cancer and Treatment (ProtecT) Hamdy et al. (Wydanie 13 października) testowano pod kątem równości we wszystkich trzech interwencjach (aktywny monitoring, chirurgia i radioterapia). Ponieważ nie było znaczącej różnicy między leczeniami, porównywanie par interwencji bezpośrednio nie jest możliwe. Ponadto leczenie niskiego ryzyka raka prostaty ma minimalny wpływ na przeżycie w ciągu pierwszych 10 lat po postawieniu diagnozy. W każdej grupie było od 108 do 120 mężczyzn z umiarkowanym ryzykiem zachorowania na raka. Dlatego też próba była słaba, aby pokazać różnice związane z leczeniem. Sugestie, że wyniki badań wskazują na korzyść chirurgii w stosunku do promieniowania lub interwencji w porównaniu z aktywnym monitorowaniem, nie są uzasadnione. Różnica w częstości przerzutów u mężczyzn przypisanych do aktywnego monitorowania i tych, którym przypisano leczenie radykal ne (chirurgia lub radioterapia) nie jest zaskakująca, biorąc pod uwagę, że 23% uczestników miało chorobę pośrednią lub wysoką jakość. Fakt, że stopień choroby nie był wskaźnikiem śmierci, jest prawdopodobnie odbiciem niewielkiej liczby zdarzeń. Ponadto mężczyźni poddawani aktywnemu nadzorowi wymagają uważnej obserwacji i okresowej rebiopsji, obrazowania lub obu tych metod; ani obowiązkowa rebiopsja, ani obrazowanie nie stanowiły części protokołu. Dlatego te wyniki nie powinny być interpretowane jako przypadek przeciwko zachowawczemu leczeniu choroby niskiego ryzyka. Laurence Klotz, MD Sunnybrook Health Sciences Center, Toronto, ON, Kanada Dr Adam Kibel Brigham and Women s Hospital, Boston, MA Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Hamdy FC, Donovan JL, Lane JA, i in. 10-letnie wyniki po monitorowaniu, operacji lub radioterapii w przypadku zlokalizowanego raka prostaty. N Engl J Med 2016; 3 75: 1415-1424 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Randomizowane badanie Hamdy ego i współpracowników porównywało skuteczność różnych metod leczenia zlokalizowanego raka prostaty. Chociaż randomizowane badania reprezentują najwyższy poziom dowodów, ich uogólnienie może być ograniczone przez ich selekcję kohortową. Aby przetestować uogólnienie wyników tego badania na populację amerykańską, zidentyfikowaliśmy mężczyzn w National Cancer Database (NCDB) na okres 2010-2013, którzy spełnili kryteria włączenia do badania ProtecT (wyłączyliśmy mężczyzn z wynikiem Gleasona ? 8 [w skali od 6 do 10, z wyższymi wynikami wskazującymi na gorsze rokowanie], ponieważ reprezentowały 2% kohorty próbnej) i porównano je z kohortą ProtecT. Co ciekawe, chociaż poziom antygenu specyficznego dla prostaty (PSA) i stadium kliniczne były podobne w populacji NCDB i kohorty ProtectT, około połowa populacji NCDB miała 7 punktów w skali Gleasona, podcz as gdy w badaniu ProtecT tylko 21%. Co więcej, 14% mężczyzn w populacji NCDB było czarnych, w porównaniu z mniej niż 1% w badaniu ProtecT. Czarni mężczyźni często chorują na bardziej agresywną postać raka prostaty niż ich białe odpowiedniki 1, dlatego naturalna historia choroby może różnić się od tej opisanej w badaniu. Punkty te należy starannie rozważyć, gdy wyniki prób są wykorzystywane do doradzania amerykańskim mężczyznom. Luigi Nocera, B.Sc. Patrick Karabon, MS Firas Abdollah, MD Henry Ford Hospital, Detroit, MI Dr Abdollah informuje, że otrzymał prowizje od firmy GenomeDx Biosciences. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Kelly SP, Rosenberg PS, Anderson WF, i in. Tendencje w częstości występowania śmiertelnego raka prostaty w Stanach Zjednoczonych przez rasę. Eur Urol 2016 27 lipca (Epub przed drukiem) Sieć nauki Uderzająca cecha raportu Hamdy ego i in. jest to, Å ¼e prawie jedna trzecia mężczyzn, którzy mieli radykalną operację, miała przedłużenie guza pozatorebkowego, gdy ich wycięte prostaty badano histologicznie. Wszyscy uczestnicy badania zostali oceniani jako osoby z chorobą wewnątrztorebkową z powodu oceny klinicznej, obrazowania i analizy histologicznej. U mężczyzn, którzy przeszli operację, pooperacyjna analiza histologiczna wykazała patologiczną pozatorebkową chorobę (pT3) u 114 (29%) z 391 mężczyzn i dodatnie marginesy chirurgiczne u 93 (24%). Nieoczekiwany nowotwór zewnątrztorebkowy odnotowano również w badaniach z Queensland w Australii, 1,2 i Chicago3, w których porównano prostatektomię radykalną z użyciem robota z operacją otwartą, po podobnych procedurach w celu identyfikacji mężczyzn z chorobą wewnątrztorebkową. To wyraźne niedoszacowanie zasięgu guza jest powodem do niepokoju. Jeśli wyjaśnimy to ograniczeniami technik obrazowania, należy oczekiwać poprawy dzięki wieloparametrow emu obrazowaniu rezonansem magnetycznym (MRI) Bardziej niepokojącą możliwością jest to [więcej w: laserowe leczenie żylaków, Psycholog Wrocław, stomatolog włocławek ]
[więcej w: usg kończyn dolnych, lek do inhalacji dla dzieci, dobry endokrynolog kielce ]